Nieuwe marketing – Stap 5: Data-analyse

U doorliep reeds 4 belangrijke stappen van nieuwe marketing? U ondervond misschien dat door relevante en nuttige content te delen, klanten vanzelf naar u komen?
U ontdekte reeds:
Stap 1: Creëer content met power.
Stap 2: Content Promoten.
Stap 3: Leads genereren.
Stap 4: Leads managen.
Zegt u niets? Download dan snel bovenstaande fiches.

2

Vandaag stellen we graag de laatste stap voor ‘Data analyse’
Meet en optimaliseer de resultaten van uw online marketingactiviteiten
Wat moet u meten? De belangrijkste succesfactoren (KPI’s)?
Lees meer en download stap 5: Data-analyse’

Is uw bedrijf klaar voor de nieuwe marketingaanpak? Vraag uw gratis audit.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Nieuwe marketing – Stap 4: Leads managen

U bent reeds flink aan de slag met Inbound marketing?
U ontdekte reeds:
Stap 1: Creëer content met power.
Stap 2: Content Promoten.
Stap 3: Leads genereren.
Zegt u niets? Download dan snel bovenstaande stappen.

3

Vandaag stellen we graag de volgende stap voor ‘Leads managen’. De meeste leads die u genereert, zijn nog niet klaar om te kopen. Gaat u teveel pushen, dan schrikt u hen af. Reik relevante info aan en geef snel een bruikbaar antwoord op vragen. Zo zijn leads sneller geneigd om voor u te kiezen. Hoe pakt u dat aan?
Lees meer en download stap 4: Leads managen

Is uw bedrijf klaar voor de nieuwe marketingaanpak? Vraag uw gratis audit.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Nieuwe marketing – Stap 3: Leads genereren

U maakte reeds kennis met inbound marketing. Het principe is eenvoudig. Door relevante en nuttige content te delen, komen klanten vanzelf naar u toe.

U ontdekte reeds
Stap 1: Creëer content met power. 
Stap 2: Content promoten
Zegt u niets? Download dan snel de fiches.

6

Vandaag stellen we graag de volgende stap voor ‘Leads genereren’
Uw content is verspreid via de juiste kanalen. Nu is het belangrijk dat u via die content leads gaat genereren. Dat doet u met laagdrempelige, eenvoudige contactformulieren.
Om leads te genereren, heeft u 4 dingen nodig.
Lees meer en download stap 3: Leads genereren

Is uw bedrijf klaar voor de nieuwe marketingaanpak? Vraag uw gratis audit.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Nieuwe marketing – Stap 2: Content promoten

5

U maakte reeds kennis met inbound marketing. Het principe is eenvoudig. Door relevante en nuttige content te delen, komen klanten vanzelf naar u toe.Vandaag stellen we graag de volgende stap voor ‘Content promoten’. Uw content met power is klaar. Nu komt het erop aan dat deze gevonden wordt. Daarbij gebruikt u verschillende kanalen.
Lees meer en download stap 2: Content promoten

U miste stap 1: Zinvolle content creëren?
Download dan snel de fiche.

Is uw bedrijf klaar voor de nieuwe marketingaanpak? Vraag uw gratis audit.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Meer leads en meer trouwe klanten door zinvolle content? Wij laten nieuwe marketing voor u renderen!

shutterstock_260832887_Uw klanten zijn steeds minder vatbaar voor de klassieke marketingaanpak. De nieuwe aanpak (inbound marketing) gaat uit van verdiende aandacht. Door relevante en nuttige content te delen, komen klanten vanzelf naar u toe. Bovendien willen ze graag met u in contact blijven omdat u voor hen iets toevoegt. Daar haalt u voordeel uit!

Nieuwe marketing zorgt voor:
Groter bereik bij uw doelgroep
Hogere zichtbaarheid
Meer gratis bezoek
Meer conversies
Lagere kost per lead
Positief imago

Wij stellen u de nieuwe marketingaanpak voor in 5 stappen.
STAP 1: Creëer content met power
Door content marketing wordt u beter gevonden in de zoekresultaten. En het levert bezoekers en nieuwe leads op. Redenen te over om zinvolle content te creëren (en te promoten)!
Download de infofiche ‘Inbound marketing’
U ontdekt meteen stap 1 van de nieuwe marketingaanpak.

Vraag uw gratis audit!
Is uw bedrijf klaar voor de nieuwe marketingaanpak?
Ontdek uw situatie en krijg advies op maat.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Succes met nieuwe marketing via zoekmachine optimalisatie (SEO)

shutterstock_252771904

Een van de beste manieren om aan nieuwe leads te komen? Bloggen! De inhoud die u deelt via uw blog, kan u heel wat nieuwe bezoekers opleveren. Die bezoekers converteert u tot de leads die voor u zo belangrijk zijn. En dat helemaal gratis! Maar met relevante content alleen komt u er niet. Ook uw score in Google speelt een belangrijke rol …

Werk aan uw score
Het is essentieel dat uw blog (of content) goed gevonden wordt in zoekmachines als Google. Daar beginnen de meeste surfers immers hun zoektocht naar info. Wist u dat 90% van alle aankopen start met een zoekopdracht op het net? Die boot wil u niet missen!

SEO, een must
U kunt natuurlijk adverteren in Google om zeker te zijn van een goede score. Maar dat kost geld en wanneer u ermee stopt, kelderen u resultaten. Werken aan uw ‘natuurlijke’ ranking via zoekmachine optimalisatie is wat arbeidsintensiever, maar het werkt ook op lange termijn. Doet u het zelf, dan is het bovendien gratis. Maar u moet wel weten hoe!

Kortom: wil u resultaat halen met uw content, dan zijn de principes van zoekmachine optimalisatie verplichte kost.

Onze tips
De hamvraag is duidelijk: hoe behaalt u die hoge positie in Google voor uw belangrijkste zoekwoorden? ContentMent behaalde op dit vlak al puike resultaten voor uiteenlopende bedrijven en organisaties. Onze bevindingen zijn vast ook nuttig voor u!

Nieuwe focus
Eerst even dit: Google werkt constant aan verbetering om succesvol te blijven. De recentste belangrijke update was Hummingbird. Die gooide de zoekmachine optimalisatieregels helemaal overhoop. Wat is er veranderd? Grofweg komt het hierop neer: de autoriteit van de auteur is veel belangrijker geworden. Daar moet u rekening mee houden, want dat is waar SEO tegenwoordig om draait.

Onze SEO-checklist
Nu u dit weet, kunt u aan de slag met onze checklist.

  1. Bestudeer uw doelgroep

Hoe beter u uw doelgroep begrijpt, hoe beter u uw content op hen kan afstemmen. Welke uitdagingen liggen er op hun pad? Hoe zoeken ze naar oplossingen? Hoe nemen ze beslissingen? Welke argumenten vinden ze belangrijk?

Buyer Persona’s zijn visuele representaties van uw doelgroep. Ze helpen u enorm om betere content te produceren. Van deze persona’s zal u ook de buyer journey (aankoopreis) moeten begrijpen. Zo ontdekt u welke info uw doelgroep zoekt en wanneer ze dat doen. Maar ook: welke info uw doelgroepen nodig hebben.

Bedoeling is dat u uw doelgroepen zo goed mogelijk informeert en helpt bij het maken van hun keuze. Dat lukt het best wanneer u hen goed begrijpt. Pas dan kunt u content op maat creëren!

  1. Achterhaal relevante zoekopdrachten

Weet u welke zoekwoorden uw doelgroep gebruikt? Als u dit wil ontdekken, moet u met de Google keyword tool aan de slag. Laat u inspireren door de resultaten.

  • Richt u op 1 onderwerp wanneer u een (blog) artikel schrijft. Zet slechts 1 zoekwoord (of zoekterm) centraal. Laat het terugkomen in de titel en de url. Google gebruikt die info om de inhoud en context van uw artikel beter te begrijpen.
  • Zoek op welke websites uw doelgroep actief is. Daar leert u welke thema’s en onderwerpen in trek en actueel zijn.
  • Vergeet de social media niet. Wat vertelt uw doelgroep op Twitter, Google+ of LinkedIn? Of beter nog: vraag uw klanten hoe ze zoeken, wanneer ze zoeken en via welke kanalen en zoektermen.
  1. Werk aan de leesbaarheid en de structuur

Artikels met een goede structuur zijn makkelijker te scannen. Gebruik subtitels, opsommingstekens en paragrafen. Maak zinnen niet te lang en probeer jargon te vermijden. Hoe beter de structuur, hoe meer kans dat de lezer uw artikel helemaal uitleest. Zoekmachines kijken hoelang iemand op de webpagina blijft en dat beïnvloedt mee de kwaliteitsscore.

  1. Title tag

Dit is het belangrijkste SEO-element op uw pagina. Het helpt uw lezers en de zoekmachine begrijpen waar de informatie over gaat. De titel tag is het eerste wat opvalt in de zoekmachine, hij verschijnt bovenaan in uw browser.

  • Gebruik een prikkelende zin met daarin uw belangrijkste zoekwoord.
  • Maak de title tag niet langer dan 40-65 tekens.
  • Plaats uw belangrijkste zoekwoord zoveel mogelijk vooraan, maar hou het duidelijk.
  1. Url
  • Kort de url in tot een samenvatting van uw titel.
  • Plaats de zoekwoorden in dezelfde volgorde als die van de titel.
  • Vermeld uw belangrijkste zoekwoord 1 keer in de url.
  • Maak de url niet langer dan 100-120 tekens.
  1. Meta description

De meta-beschrijving wordt in het zoekresultaat onder de titel getoond. Het is een van de belangrijkste teksten om te optimaliseren.

  • Pas de meta-beschrijving aan via het content management systeem (anders vult Google hem automatisch in, naar eigen inzicht).
  • Een goede meta-beschrijving heeft een call-to-action en zet aan tot klikken.
  1. Titels en subtitels

Een goede headline is prikkelend, blijft hangen en zet aan tot actie. Hij stimuleert om verder te lezen.

  • Zorg ervoor dat het artikel een H1, H2 én H3 headline heeft. Zoekmachines beoordelen zo de kwaliteit van de structuur.
  • Gebruik headlines net zoals u in Word doet, het verhoogt de leesbaarheid en verbetert de structuur.
  • In de H1 headline moet uw belangrijkste zoekwoord staan, liefst vooraan.
  • Stop uw headlines niet vol met zoekwoorden. Schrijf voor uw doelgroep, niet voor zoekmachines.
  1. Alt tags

Zorg ervoor dat elke afbeelding een goede alt-tag heeft. Wanneer u met uw muis over een afbeelding gaat, moet er een tekst verschijnen. De tekst vertelt iets over de afbeelding en geeft context, zowel voor de lezers als voor de zoekmachines.

  1. Het onderwerp

Kies een onderwerp waar u iets vanaf weet waardoor u uw doelgroep helpt. Behandel bij voorkeur actuele topics, onderwerpen die nu relevant zijn.

  • Vraag uw klanten welke informatie voor hen belangrijk is.
  • Schrijf over ontwikkelingen binnen uw markt of over productinnovatie.
  • Organiseer een brainstormsessie met collega’s.

Zoekmachine optimalisatie is een continu proces. Het begint met goede content, maar het is ook belangrijk om de SEO-regels goed toe te passen. Oefening baart kunst. Veel succes!

Hulp nodig bij het creëren van relevante content voor uw doelgroep?
Neem contact op met ContentMent. Wij kunnen u ook verder helpen met zoekmachine optimalisatie (SEO).

 

 

 

 

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

EEN PLAN VOOR JOUW CONTENT MARKETING?

images

Kwalitatieve online marketing start met een goed plan. Voor het plaatsen van content start je best voorbereid. Hoe stel je een contentplan op voor jouw content marketing? We lichten het even toe.

CONTENT STRATEGIE: KERNBOODSCHAPPEN, THEMA’S EN ONDERWERPEN VASTLEGGEN

Om de content strategie voor je content marketing vast te leggen zorg je voor een structuur. Zoek de kernboodschapvan je bedrijf, de thema’s waar je mee gaat werken en de onderwerpen die hiermee te maken hebben.

Wat is de kernboodschap van jouw bedrijf?

Bij het vastleggen van je content strategie is een duidelijke kernboodschap belangrijk. Deze moet overeenstemmen met jouw bedrijfsvisie. Het is de basis voor al de boodschappen die je gaat versturen. De kernboodschap moet volledig, juist en eenvoudig zijn. En blijven hangen.

De boodschap bevat 3 elementen:

  • Relevantie: Wat je zegt is van belang. Je doelpubliek heeft er wat aan, het lost een probleem op. Hierdoor zijn ze geïnteresseerd.
  • Belofte: Je hebt iets te bieden wat beter is dan dat van anderen. Ook wel je Unique Selling Proposition (USP).
  • Bewijs: Je kunt bewijzen dat wat je vertelt echt waar is.

Bijvoorbeeld: ContentMent is een online communicatiebureau. Onze USP of kernboodschap is ‘resultaat gedreven communicatie’.

Soms kun je, meerdere kernboodschappen hebben. Bijvoorbeeld wanneer je verschillende doelgroepen aanspreekt en verschillende posities inneemt. Toch herleid je je boodschap in andere gevallen best tot één kernboodschap.

Wat zijn de thema’s voor jouw post?

Door een thema te kiezen geef je richting aan je berichten. Koppel ze aan je kernboodschap. Zo geef je deze een concrete invulling. Kies niet teveel thema’s. Twee zijn zeker voldoende. Zo behoud je de relevantie van je pagina. Gebruik de thema’s gedurende één jaar. Het is een kader voor de onderwerpen waarover je het gaat hebben. Het is afgebakend en toch is er genoeg flexibiliteit.

Wat zijn mogelijke onderwerpen voor een post?

Onderwerpen die:

  • ad  hoc, voor een specifiek geval zijn (bv. een actie),
  • inspelen op een maatschappelijk onderwerp,
  • te maken hebben met je branche of bedrijf.

Een voorbeeld van een post: “Vanaf het najaar stijgt het bereik van Real Time Bidding in Vlaanderen. Real Time Bidding laat het toe om via doelgroep targeting jouw resultaten bij te sturen en in kaart te brengen. Lees er over op onze  website!”

EEN CONTENTPLAN EN CONTENTKALENDER VOOR JE CONTENT MARKETING?

In je content marketing deel je via een post informatie met je doelgroep. De inhoud bepaalt het beeld dat je bezoekers van je bedrijf of merk hebben. Graag heb je hier wat controle over. Wil je dit goed beheren? Dan start je best met een strategie of plan. Dit plan noemt men het contentplan. Hierdoor geef je consequent en doelgericht, relevante informatie aan je doelgroep.

Wat is een contentplan?

In je contentplan staat de strategie die je gaat toepassen om je boodschappen te schrijven en te beheren. Je bepaalt de boodschap van de berichten of posts en de vorm die je hiervoor gaat gebruiken. Ook leg je vastwanneer je dit gaat doen en wie dit gaat beheren. Om het concreet te maken leg je je posts vast in eencontentkalender.

De contentkalender: een handige tool

In je contentkalender leg je gedetailleerd de onderwerpen vast waarover je gaat berichten. Deze zijn gebaseerd op je kernboodschap en thema’s. Hou rekening met je doelpubliek. Wat vinden zij interessant? Welk medium gebruik je? Wanneer ga je dit communiceren? Wie gaat dit doen? Zo is er structuur in je communicatie en meet je de effecten gemakkelijker.

Wat staat er in je contentkalender?

  • Éénmalige gebeurtenissen: voor éénmalige gebeurtenissen, bijvoorbeeld een actie, kun je inspelen op de actualiteit.
  • Periodieke gebeurtenissen: periodieke gebeurtenissen zijn gebeurtenissen die elk jaar terugkomen. Hou hier rekening mee in je planning. Pas je content hier aan aan.
  • Onverwachte gebeurtenissen: wanneer er iets onverwacht gebeurt en het is relevant voor jouw bedrijf of thema’s, dan kun je hier op inspelen. Je publiek is bezig met deze actualiteit dus waarom hier niet op inpikken? Voordeel is dat deze berichten veel effect hebben.

Bedenk scenario’s die zich kunnen voordoen en maak een workflow. Zo kun je snel werken. Iedereen weet dan wat er moet gebeuren wanneer er iets onverwacht gebeurt.

Een goed contentplan en contentkalender opstellen? Contacteer ons gerust.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

TIPS OM EEN COMMERCIËLE E-MAIL TE SCHRIJVEN

images-1

E-mail is een populair communicatiemiddel. Dat zie je aan je inbox. Beetje vol denk je niet? Bij je klanten is dit net zo. Hoe kan de e-mail van je bedrijf er tussen opvallen? En beter, hoe veroorzaakt hij de gewenste actie? We geven je enkele tips voor het schrijven van commerciële e-mails. 

Schrijf een duidelijke onderwerpregel. 

Het eerste wat de ontvanger van je e-mail leest is de onderwerpregel. Maak deze duidelijk en zorg dat hij uitnodigt om je e-mail te openen. Maak de lezer nieuwsgierig.

Start met een goede, persoonlijke aanspreking

Je e-mail belandt bij een specifiek persoon, spreek deze dus persoonlijk aan. Bv: Dag Jan. Je krijgt meer reactie van een lezer als hij het gevoel heeft dat de e-mail voor hem persoonlijk bedoeld is. Gebruik bijvoorbeeld de naam of een originele aanspreking die de aandacht grijpt. Bv. Dag oldtimerliefhebber. Let wel op de relatie die je hebt met de ontvanger: is deze formeel of informeel?

Behandel één onderwerp per e-mail

Wil je meerdere onderwerpen bespreken in je e-mail? Vraag je dan af of je de e-mail niet kunt opsplitsen in meerdere e-mails. Zijn er dingen die je kunt weglaten? Zo is de e-mail duidelijker voor de ontvanger.

Vermeld het belangrijkste eerst

Wees to the point en kom direct tot de kern van je bericht. Behandeld de vijf W’s: wie, wat, waar, waarom, wanneer. Voeg eventueel ook “hoe” toe. Zorg dat de antwoorden hierop in de eerste alinea van je e-mail voorkomen. Of nadat je de aanleiding en het doel van je bericht hebt toegelicht. Hierna kun je meer op het onderwerp ingaan en bijkomende details vermelden.

Zorg voor actie met een call-to-action

In een commerciële e-mail wil je je lezer een actie laten doen. Vermeld dan ook een duidelijke call-to-action. Laat deze opvallen. In de laatste alinea moet de lezer precies weten wat je van hem verwacht en hoe hij kan reageren. Wil je dat hij verder klikt? Maak dit dan duidelijk met je CTA en geef er de juiste link bij.

Hou het kort

Zoals bij alle communicatie online moet je denken aan de scannende lezer. Hou je e-mails dus kort, beknopt en duidelijk. Hou het visueel interessant door bullet points te gebruiken voor opsommingen en korte alinea’s af te wisselen met witruimte. Qua totale e-mail lengte is maximum een A4 is een goede richtlijn.

Koppen

In een e-mail mag je gerust ook tussenkoppen gebruiken. Hiermee kondig je aan waar de volgende alinea over gaat. Voor de scannende lezer is dit ook aangenaam.

Vermijd afkortingen

Duidelijkheid voor je lezer is belangrijk. Vermijd dus ook afkortingen, ook als deze algemeen bekend zijn. Afkortingen doen immers haperen.

Sluit af met een passende afsluiter

Je kunt de afsluiter ook personaliseren. Bepaal zelf wat het best bij de lezer van de e-mail past. Kijk ook een beetje naar de relatie die jullie hebben. In e-mail voor een zakencontact sluit je bijvoorbeeld niet af met ‘Veel liefs’. Sluit af met de naam van je bedrijf of je eigennaam en maak het eventueel nog persoonlijker door je handtekening eronder te zetten.

PS Voeg eventueel een PS toe

Op het einde van je e-mail kan je een PS toevoegen. Dit is één van de elementen die het meest opvallen bij het openen van een e-mail. Schrijf hier een nieuwe boodschap, eentje die iets extra toevoegt.

Reageer zelf ook op e-mails

Krijg je zelf een e-mail, reageer er dan op wanneer je deze krijgt. Kan je niet onmiddellijk antwoorden? Stuur dan dat je er mee bezig bent en later een antwoord geeft. Ben je afwezig? Gebruik een duidelijke automatic reply.

Goed geschreven, duidelijke, commerciële e-mails worden meer gelezen door je klanten. Je bereikt er ook meer mee, namelijk de acties die je voor ogen hebt. Grijp dus de aandacht, wek interesse op en spoor je lezers aan tot actie. 

Je commerciële e-mails door ons laten schijven? We horen het graag.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Personeelsblad Janssen Pharmaceutica vernieuwd!

Onze Campus, het personeelsblad van Janssen Pharmaceutica van buiten en van binnen in het nieuw! Wij bedachten de nieuwe aanpak!

2015-07-16 15.12.16

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Promotiefilm voor het Janssen distributiecentrum in La Louvière.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen